Holiday Video

2013 Julianadorp-Giethoorn video

2013 Julianadorp-Giethoorn

Een weekendje naar Julianadorp en Giethoorn

Voorjaar 2013 Het eerste weekend van het seizoen gingen we naar Noord-Holland. Het was Pasen, dat vroeg viel dit jaar, waardoor het nog erg koud was. Onderweg naar Julianadorp kregen we zelfs (natte) sneeuw en toen we op de mini-camping aan kwamen was het 1 graad boven nul! De volgende ochtend lag er een wit waasje over de bloembollenvelden achter de camper. Het was een leuke camping achter een boerderij, ongeveer honderd meter van de duinen, waar we als enige stonden. De volgende dag gingen we fietsen, door de duinen en buitenom langs de dijk richting Den Helder. Het was koud, helder weer met een behoorlijke wind. In Den Helder gingen we bij de boot naar Texel kijken (flinke drukte vanwege het lange weekend) en op het oude marineterrein, waar nu ook plek voor campers is. ’s Avonds hadden we de verwarming wel nodig. Zaterdag eerst boodschappen doen in het dorp op de fiets en toen een stukje fietsen de andere kant op. Het is een mooi fietspad, maar de wind was zo hard en koud, dat we al gauw besloten om te draaien en de warmte van de camper weer op te zoeken. Op zondag gingen we lekker een stuk over het strand lopen, warm ingepakt ging dat prima met een zonnetje erbij. En maandags via een mooie route helemaal langs de kust terug naar huis. In de maand april gingen we een weekendje Overijssel doen. We begonnen in Vollenhove, waar een aantal mooie camperplekken bij de ingang van een camping waren. Mooie plekken en lekker rustig. In een ruimte van de camping was een soort museum met oude tractoren en andere voertuigen. Blijkbaar een hobby van de eigenaar, om dat te verzamelen. We konden een mooie fietstocht maken langs een deel van de Wieden en door leuke dorpjes heen. Daarna gingen we op zoek naar een camperplek in Giethoorn, die we vonden bij een boerderij met de naam ‘Haamstede’. Leuk vlak langs het kanaaltje met bootjes en een fietspad voor de ‘deur’. Ook hier hebben we weer lekker gefietst, door een groot deel van de Weerribben dit keer, over allemaal fietspaden langs het water met van die hoge bruggetjes steeds. Wel erg koude wind, maar gelukkig wel droog. Op de terugweg maakten we een omweg langs Urk, waar we heel lang niet geweest waren. Erg leuk, die haven met allemaal boten en vertier.

Copyright © Jellen B.V. 2011-2024. All Rights Reserved.